جستجو کنید..موضوع
نوع فیلترفیلتر
بهترزبان
بهترترتیب

عذر جوانی

1 پست
متن های عذر جوانی / بهترین متن عذر جوانی [پیشنهادی]
همه فیلتر
همه زبان
بهترین ترتیب
ولی من برای همه ی این اتفاقات...
زیادی جوان بودم:)️
3.0
فلسفی روانشناسی پشیمانی از گذشته بلوغ عاطفی عذر جوانی تصمیمات دوران جوانی
در روانشناسی، پدیده‌ای به نام «خود گذشته‌نگری» وجو...

عذر جوانی: وقتی گذشته را با نگاه امروز می‌سنجیم:

در روانشناسی، پدیده‌ای به نام «خود گذشته‌نگری» وجود داره که در اون، با دانش فعلی، اشتباهات گذشته را اجتناب‌پذیر می‌بینیم. این یک خطای ذهنی‌ست، چون مغز ما اطلاعات کنونی را به خاطرات گذشته تزریق می‌کند. آیا امروز هم داریم تصمیماتی می‌گیریم که ده سال بعد بهش بگوییم «خیلی جوان بودم»؟

راهکار:

این دیدگاه رو امتحان کن: بهجای «خیلی جوان بودم»، بپرس «اون موقع چه دانش و منابعی داشتم که امروز ندارم؟» این تغییر زاویه، قضاوت گذشته رو به درک از خودت تبدیل میکنه.

مشابه ها