جستجو کنید..موضوع
نوع فیلترفیلتر
بهترزبان
بهترترتیب

آرزوی حضور کسی

1 پست
متن های آرزوی حضور کسی / بهترین متن آرزوی حضور کسی [پیشنهادی]
همه فیلتر
همه زبان
بهترین ترتیب
آنکه هر شب هوس سوختن ما میکرد کاش میبود که امشب تماشا میکرد:) 🥺💔🖤️
2.8
غمگین عاشقانه دلتنگی برای گذشته آرزوی حضور کسی حسرت تماشا سوختن عاشقانه
جالب است بدانید مغز انسان در هنگام تجربهٔ طرد شدن ...

حسرت تماشای سوختن توسط کسی که هوسش را داشت:

جالب است بدانید مغز انسان در هنگام تجربهٔ طرد شدن یا فقدان عاطفی، همان نواحی فیزیکی درد (آنسولا و قشر سینگولیت قدامی) را فعال می‌کند که هنگام سوختن واقعی. یعنی «سوختن» در این متن صرفاً استعاره نیست. از نظر روانشناسی، آرزوی حضور کسی برای تماشای این «سوختن» نشان‌دهندهٔ نیاز به شاهد گرفتن برای معنا بخشیدن به رنج است. پدیده‌ای به نام «عشق نامتقارن» که در آن فرد رنج‌کشیده بیشتر از خود رنج، به واکنش طرف مقابل اهمیت می‌دهد. سؤال برای شما: آیا تا به حال خواسته‌اید کسی رنج شما را ببیند تا رنجتان «واقعی» شود؟

راهکار:

این بیت به نوعی به «پارادوکس شاهد» اشاره داره: جایی که درد ما فقط وقتی واقعی‌تر میشه که کسی که باعثش شده، نگاه کنه. شاید عمق این حسرت نشون‌دهندهٔ این باشه که ما بیشتر از خودِ رنج، به دنبال تأییدِ رنج‌مون از طرف اون آدمیم. یه زاویهٔ دیگه: گاهی تماشا کردنِ سوختن، برای تماشاگر لذت‌بخش‌تر از خودِ سوختنه.

مشابه ها