جستجو کنید..موضوع
نوع فیلترفیلتر
بهترزبان
بهترترتیب

علت ناراحتی عمیق

1 پست
متن های علت ناراحتی عمیق / بهترین متن علت ناراحتی عمیق [پیشنهادی]
همه فیلتر
همه زبان
بهترین ترتیب
خلاصه این نیست
گاهی خندیدن شادی ته دل رو میاره
فقط باید خودت بخوای..‌
شاید از ته دل نمی‌خوای شاد باشی...️
4.2
روانشناسی فلسفی روانشناسی احساسات غم درونی علت ناراحتی عمیق انگیزه برای شادی
در روانشناسی، «اجتناب تجربه‌ای» توضیح می‌دهد که چر...

چرا گاهی از ته دل نمی‌خواهیم شاد باشیم؟:

در روانشناسی، «اجتناب تجربه‌ای» توضیح می‌دهد که چرا گاهی از احساسات مثبت هم فرار می‌کنیم. مغز شادی را به عنوان تغییری در وضعیت ثابت ناراحتی می‌بیند و این تغییر می‌ترساند، گویی قرار است هزینه‌ای داشته باشد. آیا تا به حال ترس از شاد شدن را حس کرده‌اید؟

راهکار:

ممکن است این حس ناشی از «اجتناب تجربه‌ای» باشد؛ یعنی ذهن از شدت احساسات مثبت هم می‌ترسد چون آنها را غیرقابل پیش‌بینی یا پایان‌پذیر می‌داند. شناسایی این ترس پنهان، اولین قدم برای رها کردن آن است.

مشابه ها