مثل آهنگ ته پلیلیست؛ دوستت دارم اما نمیخواهمت:
پدیدهٔ زیگارنیک میگه مغز ما کارهای ناتمام رو رها نمیکنه. این آهنگ حذفنشده دقیقاً همون 'پروندهٔ عاطفی باز' شماست که هر بار مرورش میکنی، دوباره فعالش میکنی. جالب اینجاست که اسکیپ کردن هم یه جور توجه است – یعنی هنوز داری بهش انرژی میدی. سوال اینه: آیا حاضر میشی یه روز واقعی «حذف» رو فشار بدی؟
راهکار:
این حس دقیقاً شبیه «اثر زیگارنیک» است: مغز آدمها کارهای ناتمام را بهتر به خاطر میسپارد. آهنگ حذفنشدهات همان مسئلهٔ عاطفی ناتمامی است که مدام ذهنت را اشغال میکند. شاید وقتش رسیده یکبار «حذف» را انتخاب کنی – یا برعکس، پلی کنی و تمامش کنی.