چرا آدمهای درک نشده بهترین درککنندهها هستند؟:
تحقیقات روانشناسی نشان میدهد که افرادی که تجربهٔ طردشدگی یا سوءتفاهم را داشتهاند، توانایی بیشتری در 'ذهنیسازی' (Mentalizing) دارند. مغز آنها برای پیشبینی واکنش دیگران آموزش دیده است. آیا این یک مکانیسم بقا یا هدیهای از رنج است؟
راهکار:
این جمله به یک اصل روانشناختی اشاره دارد: افرادی که خود تجربهٔ درک نشدن را داشتهاند، معمولاً در 'ذهنیسازی' (Mentalizing) قویتر عمل میکنند. یعنی بهتر میتوانند ذهن و احساسات دیگران را مدل کنند. این توانایی اغلب از مکانیسمهای بقا در محیطهای غیرهمدلانه نشأت میگیرد.