آیا آدم خوب فقط در داستانها هست؟:
پدیدهای به نام «سوگیری تأیید» باعث میشود وقتی یک ناامیدی بزرگ میخوریم، بقیه خوبیها را هم نادیده بگیریم. در تاریخ هم، قهرمانان اسطورهای همیشه بینقص بودهاند، اما انسانهای واقعی ترکیبی از نور و سایهاند. شاید داستانها به ما یاد میدهند که خوبی را چگونه بشناسیم، نه اینکه وجود ندارد. آیا تا حالا برایتان پیش آمده که یک رفتار کوچک خوب از کسی دیدید و بعداً متوجه شوید که همان «آدم داستانی» بوده؟
راهکار:
نکته جالب اینجاست: مغز ما برای بقا، نقصها را سریعتر میبیند تا خوبیها. شاید آدمهای خوب واقعی هم وجود دارند، اما سهم ما از دیدنشان کم است. یادآوری: هر داستانی از یک واقعیت الهام گرفته، حتی اگر بزرگنمایی شده باشد.