جستجو کنید..موضوع
نوع فیلترفیلتر
بهترزبان
بهترترتیب

آدم فهمیده ولی ساکت

1 پست
متن های آدم فهمیده ولی ساکت / بهترین متن آدم فهمیده ولی ساکت [پیشنهادی]
همه فیلتر
همه زبان
بهترین ترتیب
من خیلی آدم «میفهمم ولی به روت نمیارم‌ای» هستم.️
2.5
روانشناسی نشان ندادن احساسات شخصیت درونگرا آدم فهمیده ولی ساکت میفهمم ولی نمیگم
در روانشناسی، این رفتار با «خودنظارتی بالا» هم‌خوا...

شخصیت «میفهمم ولی به روت نمیارم» یعنی چه؟:

در روانشناسی، این رفتار با «خودنظارتی بالا» هم‌خوانی دارد: افرادی که مدام محیط را اسکن می‌کنند و واکنش خود را سانسور می‌کنند تا هماهنگی اجتماعی حفظ شود. جالب است که این نوع خویشتن‌داری گاهی باعث انباشت استرس ناخودآگاه می‌شود. آیا تابحال حس کرده‌ای این سکوت، بار ذهنی سنگین‌تری از حرف زدن دارد؟

راهکار:

این ویژگی گاهی «هوش هیجانی پنهان» نامیده می‌شود: توانایی تشخیص ظرایف بدون نیاز به واکنش. اگر گاهی احساس می‌کنی نادیده گرفته می‌شوی، شاید ارزش دارد در لحظات کلیدی یک جمله کوتاه مانند «متوجه شدم» بگویی تا هم خودت دیده شوی و هم رابطه شفاف‌تر شود.

مشابه ها