جستجو کنید..موضوع
نوع فیلترفیلتر
بهترزبان
بهترترتیب

عیب و خوبی

1 پست
متن های عیب و خوبی / بهترین متن عیب و خوبی [پیشنهادی]
همه فیلتر
همه زبان
بهترین ترتیب
ع‍‌ی‍‌ب ی‍‌وخ ب‍‌ی‍‌زی‍‌م‍‌ده ال‍‌اه‍‌م‍‌ی‍‌ز وار!️
3.2
روانشناسی موفقیت اعتماد به نفس ارزش خود خودباوری عیب و خوبی
آیا می‌دانستید که مغز انسان هنگام ارزیابی خود، فعا...

قدرت خودباوری: هیچ عیبی در ما نیست، ما ارزشمندیم:

آیا می‌دانستید که مغز انسان هنگام ارزیابی خود، فعال‌تر از زمانی که دیگران را قضاوت می‌کند، دچار خطا می‌شود؟ پدیده‌ای به نام «سوگیری خودخدمتی» باعث می‌شود موفقیت‌ها را به خود و شکست‌ها را به عوامل بیرونی نسبت دهیم. اما در مقابل، «سوگیری منفی‌نگری» باعث می‌شود یک انتقاد کوچک را بیشتر از ده تعریف به خاطر بسپاریم. جمله‌ات دقیقاً دارد این دو سوگیری را خنثی می‌کند: هم نقص را نفی می‌کند (غلبه بر منفی‌نگری) و هم ارزش را تأیید می‌کند (تقویت خودخدمتی مثبت). جالب اینجاست که در روانشناسی مثبت‌گرا، چنین جملات تاکیدی اگر با باور قلبی تکرار شوند، می‌توانند مسیرهای عصبی مرتبط با عزت نفس را تقویت کنند. سوالی که پیش می‌آید: آیا این جمله را برای خودت می‌گویی یا برای اینکه دیگران بشنوند؟

راهکار:

این جمله یک یادآوری قدرتمند است: پژوهش‌ها نشان می‌دهد که ذهن انسان تمایل دارد نقاط ضعف را بزرگ‌نمایی کند (سوگیری منفی‌نگری). جمله‌ات می‌تواند یک جملۀ تاکیدی روزانه برای مقابله با این سوگیری باشد. پیشنهاد می‌کنم آن را به عنوان والپیپر گوشی یا یادداشت روی آینه بگذارید تا هر روز به خودتان یادآوری کنید که ارزش شما وابسته به بی‌نقص بودن نیست.

مشابه ها