قانون کارما: غمی که میدهی به خودت برمیگردد:
تحقیقات عصبشناسی نشان میدهد که هنگام آسیب زدن به دیگران، همان نواحی مغز که در تجربه درد فعال میشوند، تحریک میشوند. این یعنی مغز شما غم قربانی را شبیهسازی میکند. یک نوع «کارمای عصبی» که در بدن هم اثر میگذارد. آیا تا حالا حس کردی بعد از دعوا خودت هم بیحوصله شدی؟
راهکار:
این جمله مصداق «آینهسازی عصبی» است: وقتی به کسی آسیب میزنی، مغزت همان هورمونهای استرس را ترشح میکند که گویی خودت قربانی شدهای. بنابراین غمی که میدهی، ناخودآگاه در خودت نیز بازتاب مییابد.